2011. már 15.

Első Március 15-e az Elvarázsolt Kastélyban

írta: dVn
Első Március 15-e az Elvarázsolt Kastélyban

Sokat töprengtem, mi lenne méltó nemzeti ünnepünk előtti első tisztelgés gyanánt, mely mentes az elcsépelt szózatoktól, a diadalittas zászlólengetéstől, s az ordibálva szavalt talpra magyaroktól, miközben minden látogatónkat a hazaszeretet mámorító érzésével, a forradalom és szabadságharc hősei iránti áhítattal, a büszke magyar nemzeti öntudat újjáéledésével tölti el.

 
Hetek óta bújtam a könyvtárakat, szörföltem az Interneten, és megírtam vagy félszáz posztkezdeményt is, de valamennyi a lomtárban végezte, mert nem érhettek fel eme piros betűs ünnep szentségéhez. Tegnap délután végső elkeseredésemben, amiért is - még magamnak is féltem bevallani - nem fogok tudni megfelelni a szerkesztőség belém vetett bizalmának és képtelen leszek az Elvarázsolt Kastély szellemiségéhez illőt alkotni március 15-dikére, elmentem bevásárolni a szerkesztőség szomszédságában található hipermarketbe. Honfitársaimmal egyetemben az ünnepi zárva tartásra megfelelő módon előkészülve én is bevásároltam két-három hétre elegendő tejet, kenyeret, ásványvizet, Boci csokit és Pilóta kekszet, amikor a felvágottak elé értem és megpillantottam azt, amire oly reménytelenül, hiábavaló nekirugaszkodásaimtól elcsüggedve, mégis epekedve vágytam.
 
Félre minden papírra vetett gondolat, félre minden tömjénfüsttel átitatott ömlengés, pátosz, mítosz, Athosz, Porthos, Aramis és D’Artagnan! Félre minden hangulat és ízfokozó! Szócséplés helyett hadd mutassam be Önöknek, kedves látogatóink azt a magyarság elsötétülni látszó egén váratlanul felragyogó csillagot, mely fényével betölti március tizenötödikénket és méltóképp fejezi ki nemzetünk összetartozását és jövőbe vetett megingathatatlan hitét a jó ízlést nem kímélve.
 
 
 
(A képen látható termék valódi, magyarországi kiskereskedelmi forgalomban kapható, retusálást, photoshoppolást és egyéb képszerkesztési trükköket nem tartalmaz – a szerk.)
 
CsF
Szólj hozzá

petőfi március 1848 15 kossuth szabadságharc